Mesaj catre doctori: spuneti „Imi pare rau” si nu veti fi reclamati

Sfaturile unui avocat specializat in malpraxis medical
Sfaturile unui avocat specializat in malpraxis medical

In urma unui articol citit in ziarul The New York Times cu ceva timp in urma, am inceput sa intreb clientii care ma contacteaza cu privire la cazurile de malpraxis daca ar fi urmat calea justitiei in cazul in care ar fi primit scuze din partea medicului / personalului medical pentru erorile provocate.

Rezultatul a fost putin surprinzator pentru mine, avind in vedere faptul ca romanii sunt priviti ca niste procesomani mai ales prin prisma statisticilor ce ne demonstreaza cresterea numarului de dosare aflate pe rolul instantelor de judecata. Concluzia acestui „sondaj” a fost ca doctorii care si-ar fi cerut scuze pentru greselile lor ar fi avut parte de mai putine reclamatii decit cei care nu si-ar recunoaste eroarea profesionala.

Daca discutati cu asiguratorii (ce practica asigurari pentru malpraxisul medical) sau cu managerii de spitale o sa observati ca tactica preferata este „neaga si apara-te”. Juristii acestora avertizeaza medicii ca orice recunoastere a unei greseli sau chiar exprimarea vreunui regret este echivalentul unei invitatii date pacientului sa il reclame.

Insa clientii cu care am discutat considera ca daca ar fi fost instiintati rapid despre erorile medicale si ar fi primit scuze (eventual si o compensatie corecta, nu neaparat sub forma baneasca) nu ar fi inceput nici o procedura judiciara civila, disciplinara sau penala impotriva medicului sau unitatii medicale. In plus, pacientii considera ca aceste lucruri ar fi ajutat la reabilitarea medicului in fata sa, ar fi diluat supararea si dorinta de „razbunare” pe care un pacient le are in urma unei erori medicale si care alimenteaza dorinta deschiderii unui proces civil sau penal.

Ideea este simpla: asuma-ti responsabilitatea fata de pacient.

In aproape toate cazurile pe care le-am avut, clientul a venit la mine manat de frustrarea pe care o are si de lipsa de informatii / comunicare pe care a simtit-o in relatia cu medicul si spitalul.

Stimati cititori, ce credeti? Daca doctorul dvs va cere scuze pentru greseala sa; daca dvs chiar credeti ca doctorul isi regreta eroarea, nu este mai putin probabil sa il reclamati?


Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.